Imorgon åker jag till Belgien, där ska jag hälsa på min pappa i en vecka. När jag var liten brukade jag vara där ganska länge, men med åren har mina besök blivit kortare och kortare. Han bor i en ganska liten stad där de som bor där alltid har bott där och alltid kommer att göra det. Pappa var nog ganska äventyrslysten när han var yngre, han reste mycket och långt bort men sen flyttade han tillbaka till den här lilla staden och jag har lite svårt att förstå hur han kan bo kvar där. Jag blir helt stirrig av att se exakt samma saker varje dag i en veckas tid.

Hursomhelst, imorgon kväll åker jag iväg och det kommer bli trevligt och lagom länge. Jag kommer få prata franska och det kommer också vara härligt trots att jag tappar språket mer och mer… Nej, nu måste jag börja packa, men först måste jag få ner resväskan från vinden, önska mig lycka till (det är svårare än det låter)!

