Jag är helt uselt trött. Jag vet, det är lite tjatigt det här med att jag är trött hela tiden men jag jobbar ganska mycket och när jag jobbar lägger jag ner min hela min själ och allt mitt ork i varje arbetspass. Men jag är glad att jag jobbar så mycket som jag gör, för jag trivs verkligen och jag är så fruktansvärt glad för att jag fick mitt sommarvikariat förlängt till december.

Helst av allt skulle jag vilja berätta om mina underbara patienter för er, om hon som träffade sin man 1944, om han som gjort Vasaloppet hur många gånger som helst, om hon som var så sjuk så men sen blev så frisk, om hon som var jättefull och sa skumma saker, om han som var glad för att han fortfarande levde och om han som rymde från avdelningen. Men det får jag inte och det kan man ju förstå…

Hur som helst så tar de här människorna väldigt mycket ur en, och just därför är jag väldigt trött nu (klockan halv sju på kvällen) så nu tänker jag bada och sen gå och lägga mig.

