Idag hade jag mitt sista inskolningspass. Det gick väl sådär, jag kände mig något överkörd. Möjligtvis för att sjuksköterskan jag gick med var en gång min handledare när jag var student. Eller för att jag hade handkirurgen för första gången (och den tänker jag nog undvika så gott det går).

På måndag natt har jag mitt första självständiga pass och någonstans tycker jag att det är ganska skönt att börja med en natt; det blir inte så mycket rondande och springande och man kan ta saker som de kommer på ett sätt som man inte kan på dagpassen. Sen beror det ju självklart på vad det är som händer på avdelningen. Och om jag lyckas hålla mig vaken eller ej.

Hur som helst så ordnar det sig för även om jag inte har full koll riktigt än så kommer det ändå gå bra.

Jag vet att det blir ganska mycket jobbprat nu men det är liksom det allting kretsar runt just nu…

