Ikväll ska jag jobba natt, något som jag lyckats undvika nästan helt och hållet hittills i livet (förutom en sommar när jag delade ut tidningar och det var verkligen värdelöst). Men nu kommer jag inte undan längre och jag vet inte riktigt hur det ska gå till! Jag är verkligen inte en kvällsmänniska, jag går mycket hellre upp olidligt tidigt på morgonen och jag vaknar nästan alltid glad. Däremot är jag fullständigt usel på att hålla mig vaken, jag blir grinig och tvär ochförihelvetekanjagintebarafåsova?!? Lite den känslan. Ja.

Men det ordnar sig nog det här också, ska ni se. Jag får trötta ut mig på något sätt (städa lägenheten kanske…), sova i några timmar på eftermiddagen för att sen vakna pigg och glad lagom till nattpasset.

Som tur är ska jag inte jobba så många nätter i sommar.

