bike shed 004-pola

Jag har sagt ett flertal gånger att i sommar, ja då, då ska jag cykla till jobbet varje dag. För det är ju inte så långt. Och det är säkert ganska skönt att få lite frisk luft. Och annat sånt. När jag sen inte kunde hitta nycklarna till något av cykelns alla lås var jag faktiskt ganska lättad. Men efter att ha letat igenom alla mina handväskor (eller i alla fall så många som det krävdes för att komma till den som innehöll cykelnycklar) har jag nu inga fler ursäkter för att ge mig ut och cykla dag efter dag. Trots att man blir svettig under luggen, trots att Hornsgatan är sanslöst jobbig.

bike shed 005-pola

Enda ursäkten vore väl att, efter att jag glömt cykeln utomhus långt efter det att första snön kommit, har nu cykelkedjan blivit ganska så rostig… Men den funkar, den ihärdiga kedjan…

