En av de sista kvällarna i Indien, promenerade jag på en trottoar samtidigt som jag försökte skriva ett tal (inte så smart, tycker jag nog, med tanke på hur trottoarerna ser ut). Klantig som jag är så ramlade jag av trottoaren och skrapade upp knät och större delen av den högra foten (och dessutom sabbade jag mina byxor!).

Foten blev väldigt svullen och gjorde fruktansvärt ont i början. Mannen på apoteket tyckte att jag skulle äta antibiotika. Det tyckte inte jag.

Nu är såret nästan helt läkt, lagom till att jag ska börja jobba. Men idag satt jag och sträckte lite på fötterna. Konstigt, tänkte jag, foten känns helt kall… Inte konstigt alls egentligen för när jag tog fram foten från under bordet för att kika på den så rann det massor med blod från såret! Mupp.

Vill ni se mitt sår förresten? Om ni inte vill det får ni blunda, men det är inte mycket att se egentligen. Det var mycket äckligare i början!

sår 001-pola

