Ungefär NU kom jag på att i stort sett inga av mina kläder egentligen är särskilt lämpliga för ett varmt och fuktigt klimat som eh… Indien. Ja. Tur att resväskan bara är en tredjedel full, för jag känner på mig att jag kommer behöva införskaffa en del linneplagg. Som jag sen kommer vara tvungen att dra med mig hem och aldrig använda igen. Gah.

Ska man hoppa över plattången? Hårtorken skippar jag. Ingen annan kommer ta med sig dator men jag klara mig ju inte utan Piotr i två veckor… Hur kommer det att gå att dela rum med Frida? Vi känner ju knappt varandra. Skulle jag ha köpt Alvedon att ta med (det ska bli jättespännande att utforska indiska apotek!)? Hur många böcker ska man ha med sig? Hur ska jag kunna sova gott utan godnattpuss? Kan man ta med sig sitt gosedjur? Nu fick jag lite resfeber, vad härligt!

