Jag är lite smått förälskad, måste jag erkänna! Igår kväll visades en dokumentär på SVT som heter Roslings Värld och som handlar om Hans Rosling. Jag har sett honom föreläsa en gång förut, på introduktionsföreläsningen till kursen i Global Hälsa, och jag har nog aldrig varit så tagen och road av en föreläsare. Det var underbart att låta sig ryckas med i hans engegemang, energi och tro på att vi är på väg mot en bättre värld. Eftersom jag jobbade igår kväll och därmed missade dokumentären, ska jag ikväll krypa ner i soffan och ge den min fulla uppmärksamhet. Om ni har lite tid att avvara så hoppas jag att ni, som jag, tar er tid att se dokumentären.

Jag ser så fruktansvärt mycket fram emot måndag, första dagen på Global Hälsa kursen, för då kommer han att föreläsa för oss igen; hela dagen. Det är nästan så att jag kommer sitta och rita små hjärtan i anteckningsblocket…

