Valborg och första Maj har kommit och gått. Själv har jag jobbat tills jag fick ont i kroppen. Jag har nog aldrig förstått mig på Valborgsfirandet, jag har ingen koppling till det. När jag åkte hem stod det polisbilar lite överallt; Jakob berättar om någon kille han hade sett, som fick sin väska genomsökt av polisen. Det känns som att en kväll som kulminerar i en poliskonfrontation inte är något jag vill ha någon del i. Men det kanske bara är något som jag missat.

Idag är jag kattvakt i ett hus utanför stan som har trädgård. Jag slappnar av fullt ut med The Decemberists nya skiva (som jag förresten tycker så väldigt mycket om – framförallt The Rake – trots att skivan inte innehåller några låtar som kommer i närheten av The Mariner’s Revenge Song) på Jakobs Spotify och en Nick Hornby bok.

Nu ska jag lägga ifrån mig datorn och gå och sätta mig i solen, jag hoppas ni också gör det!

