Det här är alltså min första bloggrelaterade utmaning och det känns ju skumt, minst sagt. Ohdearohno är ju knappt tre månader (vet ni vad det kallas på barnsjuksköterskespråk? Puerperiet.), men det här ska vi nog ordna!

Jag blev då utmanad av Sandra att lista fem saker som jag ska göra under 2009. Jag har ju tänkt att göra mer än fem saker under 2009 men jag antar att färga håret, kolla på tv och hålla mig vaken under föreläsningar inte räknas. Jag antar att det är lite större saker som ska listas. Men då så, vad ska jag egentligen ta mig till under 2009?

1. Börja övningsköra. Det kan ju tänkas vara lite sent påkommet sådär vid 25års ålder, men jag skyller på att jag bor i Stockholm.

2. Resa någonstans med älskade Jakob. Vi har rest en del tillsammans, men aldrig lyckats komma undan våra respektive familjer.

3. Få min sjuksköterskelegitimation (är det fegt nu när det är så nära?).

4. Läsa mycket mer skönlitteratur för just nu öppnar jag knappt en bok om jag inte måste plugga och om jag försöker läsa något annat än kurslitteratur somnar jag oundvikligen.

5. Rita mer. Jag brukar rita en ful liten karl, med spinkiga armar och ben och ett på tok för stort huvud. Jag tycker väldigt mycket om att rita den här lilla filuren, men jag hinner sällan med det.

Ja ja, nu vet jag vad jag ska ta mig till det här året!

Då utmanar jag i min tur: Bara.kara, Hannahlicious och Entreprenörden!

