På bussen på väg hem från praktikens första dag gör jag en min där jag knycklar ihop ansiktet, stänger ögonen hårt, snörper ihop munnen, rynkar näsan och trycker med tummen och pekfingret mot näsbryggan. Jag är så trött på KI, det är därför jag gör den här minen. Kursen jag går heter “kvinnors och barns hälsa”, min praktik är på en vårdcentral. “Okej”, tänkte jag, “det kommer ju både kvinnor och barn till en vårdcentral.”. Men nej, inte den här. Inte när man har en distriktssköterska som handledare som alltså sköter sina patienter i hemmet. Patienter som inte har någon problematik som är relevant för kursen. GAAHHH, jag är så trött och sur!!

Det är inte konstigt att KI blivit fråntaget sin examineringsrätt.

Jakob skrattar lite åt mig när jag gormar, hytter med näven och stampar foten i golvet av frustration. Då måste jag också le lite, för jag är ganska knasig när jag är tjurig…

