Idag fick jag uppleva något så underbart som att vakna utvilad. Jag vaknar alltid glad (hur äckligt är inte det? erkänn!) men det är sällan det känns som att sömnen varit riktigt vårdande. Kanske för att jag är student och inte använder min kropp till något annat än att sitta böjd över en skolbänk. Kanske för att det enda jag tröttar ut är min hjärna. Kanske för att jag undviker näst intill all fysisk aktivitet som skulle ta kraften ur mig.

Men igår jobbade jag ett tiotimmars pass, på ett arbete som kräver mycket lite hjärnaktivitet och desto mer spring i benen. Onekligen en bidragande faktor till min välgörande sömn (ja, och så någon öl innan läggdags). Jag kanske ska ta det här som ett tecken för att jag borde börja utföra någon form av regelbunden fysisk ansträngning, men det tar emot! Jag gillar verkligen inte att svettas!

