Igår var en väldigt lång dag – jag menar inte att den kändes oändlig men vi hann med väldigt mycket! Första irrade mamma och jag runt för att försöka ta oss till Bauhaus och K-Rauta utan bil för att försöka hitta ett badkar som inte fanns. Det i sig var en evighetshistoria…

rouge-001

Den här röda lilla vagnen satt i ett träd vid en busshållplats vid Brommaplan där vi förgäves väntade på en buss som inte alls gick åt det håll som vi skulle.

Efter den pärsen åkte vi till Tensta Konsthall för att titta lite på deras nya utställning. Vissa installationer var mer intressanta än andra, någon förstod jag mig inte riktigt på.

rouge-002

Efter lite mat och en siesta tog vi oss till Le bar rouge i Gamla Stan för middag med Allie och hennes mamma.

Allie och Jakob

Allie och Jakob

rouge-009

Det kändes nästan som att vara på bordell. Vi drack…

Réglise Sour

Réglise Sour

… och vi åt.

Coq au vin

Coq au vin

Efter middagen gick mammorna hemåt och Jakob, Allie och jag fortsatte kvällen med några öl i goda vänners sällskap. Allt som allt, en väldigt lyckad dag.

