Igår hade jag en sanslöst trevlig dag (vilket ju var väldigt passande med tanke på att det var min födelsedag). På morgonen gjorde Jakob en gigantisk frukost (eggs benedict, bacon, avocado, sallad och hollandaise sås på bröd) och så fick jag öppna lite presenter. Det här fina paketet fick jag av Jakob:

bday-001

bday-0021

Så nu kommer jag alltid att lukta gott och vara len!

Efter det gick jag och träffade min kära mamma som är i Stockholm dels för att träffa mig men också för att reda ut en massa detaljer om lägenhetsrenovering. Vi har inte träffats sen i December så jag var väldigt glad över att ha henne här!

Senare på kvällen möte Jakob och jag upp med Jakobs föräldrar och min mamma på Grill och åt en helt gudomlig middag i en mycket nöjsam miljö (vår hörna hade Hawaiitema), med uppsyn över det hela lammet som roterade över grillen. Efter att servitrisen tagit våra beställningar, var det dags för ytterligare lite presentöppningar! Jakobs föräldrar gav mig stiliga rödvinsglas som jag hade önskat mig och mamma kommer att stå för kostnaderna och se till att jag lär mig köra bil och tar körkort innan Juni 2010 (det kanske är på tiden att jag gör det!).

Jag åt en fantastisk bit oxfilé med tryffelbearnaise och pommes frites som jag faktiskt inte orkade äta upp (det händer inte mig särskilt ofta). Och trots att jag var utomordentligt mätt var jag ändå tvungen att ta mig an en efterrätt: en stor strut med tre olika sorbet kulor (mango, blåbär och gräddglass), grädde med chokladströssel, maräng i botten och parasoll i toppen…

bday-007

Sen var det dags att dra sig hemmåt för att smälta måltiden och sova gott.

