Nu till sommaren kommer jag avsluta tre års studier. Under dessa tre år känns det som jag knappt någonsin haft någon form av semester som verkligen varit avslappnande. Visst,  jag har varit i Grekland över julen tre år i rad, vilket har varit hur härligt som helst, men på bekostnad av föreläsningar och seminarier som jag fått ta igen i efterhand och under sommrarna har jag mest jobbat. Likaså den här sommaren.

Det är tur att utbildningen snart är slut för jag känner att jag börjar tappa orken för tillfället. Jag längtar efter att inte ha deadlines, efter att bara få jobba och inte behöva komma hem och tänka att jag borde läsa någon kursbok eller skriva på någon uppgift.

Innan den 5e Juni ska jag skriva omtenta i akutmedicin, avsluta geriatrikkursen, klara av en kurs om kvinnor och barn samt en kurs i global hälsa. Den 15e Juni börjar jag mitt sommarvikariat.

Sen, i September, då blir det paus.

