Idag är det sista dagen på KUM Ort, då ska det utvärderas och diskuteras. Från och med nästa vecka kommer jag att ha två veckors praktik på ASIH (avancerad sjukvård i hemmet). Det känns inte särskilt upplyftande att övergå till att ta hand om mycket sjuka patienter från att i två veckor bara haft relativt friska patienter som råkat bryta något. Men det blir säkert väldigt lärorikt (jag är bara orolig för att bli känslomässigt överväldigad).

Imorgon ska jag ta tag i den sista skriftliga uppgiften för den här kursen, den handlar så klart om palliativ vård. Den ska vara inlämnad på min födelsedag och jag känner inget enormt sug efter att sitta och göra de sista justeringarna just då…

Sandra (som går i min klass på KI och som har varit med mig på KUM Ort) har lovat att hon skulle baka ananaspaj till sista passet på KUM så det här blir alldeles säkert en bra dag – men jag kommer sakna medicin kandidaterna!

