Jag har nyss vaknat men det känns redan som att jag har en mindre torktumlare i magen… Idag är min första dag på klinisk utbildningsmottagning – ortopeden. Alltså, en studentled ortopedmottagning där alla är studenter: läkare, sjuksköterskor, sjukgymnaster och undersköterskor. Och så några handledare.

Tanken är att jag, i två veckor, ska få agera “riktig sjuksköterska”. Självklart sker det här under handledning, men ändå! Egentligen så vet jag att jag inte behöver vara så här nervös, jag vet faktiskt vad jag gör och jag kan mina grejer.

Om fyra månader är jag färdigutbildad och jag har redan fått jobb för sommaren, så det är väl på tiden att jag får lära mig att vara sjuksköterska på riktigt…

Kl 13:30 ska jag befinna mig vid kirurgdisken på akutmottagningen. Var den nu än ligger.

Egad, jag blir helt nipprig.

