Idag fick jag gå hem tidigt från avdelning. Jag tror att det beror på att min handledare inte riktigt vet vad hon ska göra med mig. Men om fyra månader är jag färdigutbildad och jag behöver inte passning, meningen är ju att jag ska klara mig själv. Jag tror hon blir lite nervös när jag springer runt och gör det som göras bör.

Dessutom är det calici på avdelningen så det är intagningsstopp. Men jag får fortsätta springa runt där i alla fall så det är väl bara att vara noga med barriärvården! Usch, jag vill verkligen inte ha vinterkräksjukan! Vi fick en hög med information om caliciviruset också, högst upp på pappret står det “Kräks hemma!”.

Och imorgon ska jag infinna mig där kl. 07:00 (vad har man valt för yrke egentligen…). På eftermiddagen har jag mittbedömning. Det borde väl gå vägen?

Men nu: duscha & sova.

